23 May 2011

Pengat Pisang.. ;)

Owh.. lame tak update.. byk cite tak best dr cite best.. sbb tu sunyi aje.. huhu..
Dgn tragedy food poisoning nye.. dgn berita Kuala Pilah nye.. owh... sgt2 memeningkan.. huwaaaaaa... :( so arini caye tak nak cite kisah2 sedih..
Caye nak cite pasal pengat pisang.. kihkihkih...

Last week kan caye blk kg.. so ade la pisang umi bg.. ape nama pisang tu caye pun lupe.. tp mmg biasenye pisang tu org xmkn terus la.. kene buat goreng/pengat.. kihkihkih..
Disebabkan pisang tu dh masak, so caye pun decided utk buat pengat..
Resepi pun simple aje..

Rebus pisang yg dah dipotong serong2 (bg cantik ;p).. Air tu cukup sekadar tenggelamkan pisang2 tu je ek.. Pastu masukkan 1sb gula & daun pandan.. Bile pisang dh lembut, masukkan 1/2 cwn santan & 1/2 gula nise yg bulat tu kan.. Pastu tunggu je sampai mendidih & gula hancur.. then sedia utk dimakan.. lg best dihidangkan dgn ais.. hihihi..
senang sgt nak buat pengat nie.. Saya buat sambil2 masak nasi je td.. hihihi..
slmt mencuba ;)

gmbr dr google..
[biasela camera xde lg.. sabtu lepas, caye hmpir2 nk beli camera samsung.. ade sale kt carrefour.. harga asal rm499 jd rm399 je.. tp memikirkan keperluan lebih penting dr keinginan, caye kaburkan dulu keinginan itu.. keh keh keh.. berjaya!!! ]

2 comments:

Suhaida said...

yeay!!berjaya mengontrol kehendak!!hehe..wah..sedapnya..tak leh buat sebb tak de pisang..hahah..nak sikit boleh??

EKIN said...

hehehe.. itula.. klau ikutkan abg kimi, dia nak beli dh.. ;p nasib baik akk berjaya meng'control'.. ;p

nak ke?? meh dtg umah akk meh.. hehe.. pisang ade lg.. klau su dtg, akk buat special utk su.. ekekeke..

Post a Comment