02 February 2012

It has been a long time...

Lamenye ekin tak menulis dlm blog kesayangan ekin nie...
Bukan ekin nak tinggalkan trus blog ni tp disebabkan kesibukan yg amat sgt.. ;(

Actually ekin kene stat teaching week ke 6 dlm minggu lecture... So ekin terpaksa cover sume chapter which is about 14 chap dlm masa 7-8 weeks.. mmg mencabar sungguh... ekin terpaksa buat extra class and consultation dgn students menyebabkan ekin tak sempat nk bukak blog.. huhu..

Ditambah plak research ekin yg skang ni berada dlm stage yg memerlukan ekin spend more time to contact people especially respondents to set an interview and sent questionnaire..
So maafkan ekin ye sbb lame tak menulis..

In Nov last year ekin siapkan satu paper utk conference.. Alhamdulillah paper ekin accepted utk presentation.. So last month ekin bz plak settlekan segala urusan untuk gi present paper tu.. Actually klau buat kt Msia should be no prob kot.. Tp disebabkan conference tu kt Abu Dhabi, UAE.. so sgt byk perkara yg perlu disettlekan..

Actually wktu nk gi sane ekin tak berape sihat.. huhu.. ekin sakit gigi... :( ekin nk cabut gigi geraham bongsu ekin tu tp dentist tak kasi sbb ekin tgh sakit.. so dia bg antibiotik aje.. bile dlm flight, when achieved certain level tu, rase mcm nk mengerang je kesakitan.. huwaaaaaaaaaa... dentist tu mmg ade ckp kaitan ttg pressure dgn saraf kt gigi... mmg menahan aje la ekin.. smpai mengalir air mata nie ha.. ;( di tambah plak ekin tak bwk breast pump.. hamik la.. sakit berganda2.. huwaaaaaaaaa... so senyuman dlm pict2 ekin ni mmg senyuman dlm sakit la ni.. kihkihkih.. Tp pape pun syukur Alhamdulillah sume berjalan lancar.. :) Here are some of the pictures wktu ekin gi sane.. Enjoice!! :)



Sampai abu dhabi on 15/01 around 11pm.. pastu tido kt surau jer dlu.. 16/01 tu subuh2 br kuar cr teksi gi hotel.. hihi..

Lepas check in kt Hotel Park Rotana (tempat conference berlgsg) ekin trus kuar jln2 sbb sehari je ade utk kuar jln2.. esok tu trus stat conference for 2 days..

Grand Mosque.. Mmg sgt sgt sgt cantik.. Tp kene make sure pakai abaya wktu nk amik gmbr dlm Majlis ni.. if not ade pak arab yg akan dtg amik camera kite n delete sume pict yang tak pakai abaya tu... huuhh.. rude sungguh cara dorg kat sane.. klau iye pun ckp la elok2 kan.. or letak la notice board ke info ke..isk isk...

Cuaca kat sane nmpk mcm pns tp sebenarnye sejuk.. Sampai kering2 n gatal2 kulit ekin.. huhuhu.. tambah lg penyakit.. ;p


17/01 conference dh stat.. tp hr 1st ni ekin gi tgk org present je coz session ekin on the 2nd day.. :)

18/01 ekin present exactly lepas lunch.. around 1.30pm.. lepas present rase lega sgt2.. n lps abis session ekin tu ade sorg Assoc Prof fr one university ni interested dgn topic ekin.. and he decided to publish my paper in their university journal.. Alhamdulillah.. Aminnn... TQ ALLAH permudahkan segala urusanku.. (^_^) Sijil ni disampaikan oleh organizer conference Dr Baker Ahmad Alserhan Ass. Prof from UAE University.. sgt sporting Dr Baker ni..

Around 5pm we all dh gerak blk Hotel Paragon.. berdepan dgn hotel tu ade Madinat Shopping Centre.. mmg jln kaki je.. disebabkan mlm tu ekin trus nk blk, so we all gi la shopping sket souvenir kt sini.. kul 9pm dh gerak gi airport..

Dah nak blk dh.. rindu kt nia.. rindu kt en.cuami... ;p

Ok.. tu je la pict ekin nk kongsi.. Nnti ade update pasal Birthday Boy plak.. hehehe..

18 October 2011

Sarang yang Berisi




Hihi.. title tak agak2 plak kan...
Kihkihkih...sarang ape yg berisi tu?? ;p
Hihihi... Blog ni la...Lame sungguh ekin tak update.. Dh bersarang dh...
Tp dlm sarang tu ade isi.. nnti ekin cite.. hihi...
Actually ekin teramat la bz skang ni...
sbb semester dh stat, means class pun dh stat.. bile dah ade klas, masa pun dh makin kurang.. di tambah plak bile ade free time aje trus tgk research plak.. hukhuk.. mmg nak nangis juge la dibuatnye... tp ekin pgg kate2 org2 dulu.. "bukan senang nk senang".. hehe... sbb tu juge la ekin masih kuat.. InsyaAllah... usaha kite hari ini pasti membuahkan hasil yg lumayan di masa akan dtg.. betul tak??? echeceheee.. berfalsafah plak.. ;p


Hurmmmmm... last week ekin gi kursus kt Langkawi..dekat 5 hari juge.. mula2 nk gi tu mcm2 perasaan ade.. 1st- risau sbb nk kene tinggal nia.. risau sgt sbb nia still full bf.. tak leh nk imagine camne nia nk minum susu if i'm not around... 2nd- sbb xde geng langsung nk gi kursus tu.. klau ade yg kenal pun tak rapat sgt... 3rd- sbb dgr kursus ni mmg strict & penuh dgn activity stat fr 5am-12am... hohoho...Mula2 mmg ekin dh decide nak mintak postpone tarikh lain.. tp bile discuss dgn en.cuami & umi & abh.. sume ckp gi aje la.. if not nnti2 kene gi juge kursus ni.. sbb mmg wajib pun kan... so setelah 2 hr berpikir ekin pun decide utk gi aje kursus tu.. dlm hati tuhan aje yg tau... paling tak syok bile nk tinggal nia... adoyai... nk nangis ekin, tp control aje... ;p

Tapi.......... lepas abis kursus.. ekin HAPPY sgt2...
1st- sbb nia skang dh pandai minum susu tru bottle.. wpun nia tak minum susu yg ekin pump, tp ekin dh prepare susu soya utk nia... so skang nia dah x exclusive BF la.. :( sedih tp takpela.. ekin rase satu pencapaian yg bagus juge bile ekin dpt full BF nia untill umur nia 1 tahun 7 bln.. but untill now, nia still bf lg bile ekin blk fr opis & mlm2... just siang dia dh minum juge susu soya (isomil)..

2nd- happy sebab dpt ramai kenalan baru.. br la ekin skang ni tak rase duk sorg2 kt uni ni... hihi.. if not rase mcm bosan sbb xde geng.. lps blk kursus ni ekin dh ade geng yg sekepala.. hehehe.. syiokkkk.. ;p

3rd- kursus yg sgt2 best sbb dpt byk info & at the same time ade masa utk shopping.. hahaha... dan activity nye takde la full & strict sgt .. leisure and enjoy... di smping dpt gain knowledge, ekin dpt juge kwn baru and jln2 kt tempat honeymoon ku dulu.. kihkihkih... ;p

Pastu yg best juge, blk aje dr kurus, check acc bank.. waaaaaaaaaaa.. bonus bizz dh masuk!!!! weeeeeeeeeee.... Alhamdulillah.. leh la cover shopping ekin kt langkawi tu.. ;p wpun ekin duk berkursus tu, ramai juge yg contact tanye pasal PB & lactolite... weeeeeeee... Alhamdulillah... bizz ni mmg mudah.. wpun di mana kite berada, bizz still bleh on...ekin tgh uruskan 2 set PB utk dihantar pd customer & beberapa kotak lactolite utk customer yg dh mmg consistently consume lactolite nie... Alhamdulillah.. sape2 yg dh cube pasti nk lg.. hihihi..




Psttt!! Lactolite ni mmg best tau.. ekin dh try... minum mlm sblm tido, esok pg2 trus membuang ape2 yg patut.. perut mmg kempis and no more spare tyre.... hehehe... sape2 nk cube leh contact ekin ye... trial pack also available... (^_^)


Ok la.. until we meet again...
(^_^)




29 September 2011

My New Bizz Partner!!


Introducing my new family member a.k.a bizz partner... hihihi...
Kak Husna!!! (^_^)


Actually k.husna br je call ekin last 2 weeks and we all trus set utk jumpe kt Pengkalan Chepa... K.husna ni suri rumah & ade bizz kecil-kecilan katenye.. Hihi.. Kecik je orgnye tp semangat mmg kuat.. klau tgk dia tak nmpk mcm dh ade 2 org anak... ;p bile ekin cite bizz plan ni, dia trus bersemangat nk join!! Mmg dh tak toleh belakang dh... Trus moving forward jer!! She really can see the future in this bizz.. Alhamdulillah.. :)
Dgn berada di bwh group CDM Hanis dan DSM Dibah yg sememangnye leader yg hebat2 ni, kite juge akan sentiasa jd hebat dan berada di atas!!! Sooooooooooo.....
Lets join our group!! U wouldn't regret!!

Pada sesiapa yg duk area Pengkalan Chepa or Kota Bharu yg nak pakai Premium Beautiful corset or nak tau pasal bizz PB ni, cpt2 contact Husna 019-9583377..
Set2 PB still hot from the oven!!!

FREE trying, FREE fitting, FREE consultation (",)

Last called utk sesape yg nak dpt 1st income rm4500!! Hurry up!!!



Or if u need further assistant, do not hesitate to contact me at

norasekin@gmail.com|012-2296292

luv -ekin-

28 September 2011

Ordinary vs Extra Ordinary

Lamenye ekin tak update blog.. Huhu.. Bz dgn research + tgh wat paper utk conference juge.. huhuhu... Tp tgh2 duk perah otak ni, tetibe terlintas plak nk update blog during lunch hour ni.. hehe.. actually ekin ade terbaca status kwn ekin ni last 2 weeks kot.. suke sgt smpai arini ekin teringat2.. hihihihi... Really love to share this little advise from a friend of mine... Lets read!!
"zaman anak dara ke, zaman bertunang ker, zaman berdua, bertiga, berempat atau bersepuluh.. semua nya pasti berbeda.Enjoy lah setiap zaman itu dan jgn sekali-kali cuba ke fasa lain cuma kerana tekanan orang lain.. kerana setiap zaman itu akan memberi cabaran yang berbeza dan yang pasti.. lazimnya kita tidak boleh kembali ke fasa terdahulu setelah melangkah ke fasa baru... so enjoy dengan nikmat-Nya di setiap fasa dengan penuh syukur!" -MAS AYU DIANA-
Renung-renungkan ye.. hehehe..


Actually entry ekin kali ni ade la juge berkait sket2 dgn kate2 kwn ekin kt ats.. hihi.. bile ekin renung blk fasa2 yg pernah ekin lalui sebelum ni, mmg pengalaman yg berbeza-beza dan yang pasti setiap fasa ni ade dugaan and cabaran yang pelbagai..
Cerita pasal dugaan dan cabaran mmg byk yg leh dikongsikan kt cini..

STAGE 1

Bila bertunang, mmg hati tu mula2 berbunga2 je.. hehe.. happy la kan..bakal jd milik org yg kite syg..;p tp tak kurang juge cabarannye.. especially bile tgh nk buat persiapan perkahwinan.. waktu ni la kite start kene consider keinginan 2-2 belah pihak.. kene jg hati keluarga juge.. cite psl duit plak jgn ckp la.. simpanan zaman bujang mmg leh katekan abis utk persiapan perkahwinan... huhu.. :(

STAGE 2

Bile dh berkahwin plak... happy mmg happy.. enjoy mmg enjoy.. especially bile dh leh duduk serumah sebumbung dgn org yg kite syg.. tiap2 hari leh jumpe.. klau nk kuar mlm pun tak yah pikir nk blk awal.. nk tgk midnight movie pun no problemo.. hihihi.. tp dlm happy tu cabaran kompem ade.. time ni planning dh kene stat buat.. nk buat simpanan, nk byr house loan, car loan, study loan, pastu kene ade buget expenses utk brg rumah, mkn pakai isteri, bill utilities, dll la... pada pasangan yg buat loan utk kawen.. haaa.. kene juge pikir utk byr blk personal loan tu... sumenye nk settle gunekan fixed income yg satu tu..

STAGE 3

Di tambah pula if pasangan dh bersedia utk menimang chy mata.. so buget dh kene ade juge utk wife yg pregnant.. kos rwtn utk ibu yg pregnant pun bukan sket.. sekali gi scan paling kurang rm50-60.. lom masuk gi check up every month tu.. klau nasib baik company cover, ok la.. klau company tak cover? kene byr sendiri.. pastu bile wife dh masuk 5-6 bulan pregnant sume baju2 dh takleh nk pakai.. kene beli baju2 pregnant, seluar pregnant, segala2 yg berkaitan dgn pregnant lady bukan murah ye zaman skang.. kos nk bersalin pun kene consider juge.. sbb majority skang bersalin kt private hospital.. range dlm rm1700-2400 klau bersalin normal.. dibuatnye kene operate last2 min, kos trus melonjak jd more than rm5000!! Pastu kene sediakan persiapan utk baby... same juge, segala brg2 baby pun really costly zaman skang.. klau full BF alhamdulillah.. leh jimat almost rm150 kot (tak tau bape RM hrga susu sbb baby ekin full BF.. hihi) monthly utk susu.. diapers & segala peralatan baby lg... lom masuk lg cost utk baby sitter/nursery... haaaaaaaa... pnjg plak citenye nnti kan... ;p

Waktu ni mula la kite pikir mcm2 kan... hihihi... klau nk harapkan fixed income yg kite dpt every month, insyaAllah mmg bleh survive.. tp bleh tak kite enjoy??? zaman bujang or zaman ber2 kite tak kisah sgt klau nk tgk movie 3-4 kali sebulan, mkn ice cream hagen daz ke baskin robbin ke yg one scoop smpai RM15.. tp bile dh ade family ni, every single thing kene control and buget.. sbb klau terlebih spend, hujung bln dh semput dh duit dlm tgn... ;p Most of us, tersentak bile dh ade pd stage yg ke-3.. time ni mula la kite tercari2 how to make sure kite leh survive in future kan... hurmmm... pada ekin, kite still belum terlambat klau tersedar pd stage yg ke-3 ni... at least we've shown that we alert on how it's goin to be after this right??? so its depends on u.. byk cabang rezeki kt luar sane.. it just u are the one who need to take the first step to change...
Alhamdulillah.. ekin dh jumpe cara yg ekin percaya one fine day, i'll achieved my personal target to earned more than rm40k monthly.. InsyaAllah.. with all the support from hubby, family, and of course my leader dibah and hanis i believed i can earned that much with this bizz.. 4 figure income i've already achieved!! Next target is 5 figure... InsyaAllah... :)
For those yg berminat nk tau lebih details, just drop your comment or contact ekin.. I'm willing to share with all of u out there.. Lets us change our life from
ORDINARY to EXTRA ORDINARY!!

norasekin@gmail.com | 012-2296292

luv -ekin-

24 September 2011

Help me plsssss :(

Salam semua...
Ekin kan... Sbnrnye br tukar URL blog ekin... 
Dulu url ekin : http://ekin-immaculate.blogspot.com but now dh tukar pada http://ekinkimi.blogspot.com
Sbb ekin tukar url ni, bcoz ekin rase senang sket nk ingt.. hehe..
Fb ekin pun gune nama yg sama.. ;)
Tp problem ekin, bile ekin try click pd post2/entry2 yg lame2 kt bhgn "LinkWithin" kt bwh post tu sume tak leh nk bukak... huwaaaaaaaaa... Sedey la plak kan... yg peliknye bile ekin try click dkt Label sblh kiri blog ekin ni, leh plak link pd post yg lame2 tu... Hurmmm... Ekin ni tak pandai sgt IT.. kihkih.. So pada sesiapa yg terror & bijak IT... Plsssssssssss give some advice or solutions pd prob ekin nie ye...Perhatian anda amat ekin hargai.. ekekeke...  Thanks sooooooooooooo much!!!

(^_^) 
Luv -ekin-


20 September 2011

Dr. in the house!!! (^_^)

Salam to all... (^_^)
Arini ekin nk introduce my new biz partner!!!
Welcome to our group Dr. Dina!!!



Actually Dina ni schoolmate ekin time kt MRSM Kuantan dulu...
Lame juge we all tak jumpe.. Tp segala-galanye bermula dr FB!!
FB la yg merapatkan kami semula & we start to keep in touch...
Until one day Dina tanye ekin about bizz yg ekin joined skang..

Disebabkan ekin skang dh kt kltn, so Dibah yg tlg explained details bout this bizz to Dina.. Thanks my dear leader!!! Hurmmm... Walaupun Dina dah ade kerja tetap & gaji besar, but she still insist to joined this bizz.. Why??? Because she also belief on the future of this bizz...

So for those yg berminat nk pakai PB or nk dgr bout this bizz especially yg berada di area Seremban or KL, bleh la contact Dina ye!!
012-2092141

or bleh juge nak contact ekin direct.. :)
012-2296292
I will show and guide u all the way!!!!


12 September 2011

Kenapa Join Bizz PB??

Arini ekin nak share kenape ekin join bizz PB nie..
Actually ramai kwn2 ekin tanye, ape yg membuatkan ekin decide utk join this bizz.. Pastu ade juge beberape client yg ekin jumpe tanye juge soalan yg same... Ye la.. dorg kate ekin dh ade kerja tetap, income yg boleh dikatekan besar.. pendek kate dh nmpk senang tp still nk cari side income.. nape ek??? ermm.. meh ekin story kt sini.. :)
Ermmm... realitynye... yup... mmg sekarang klau ikutkan ekin & hubby ekin dh bersyukur sgt dgn rezeki yg kami dpt.. Especially lepas kawen & lepas dpt baby... mmg rezeki kami bertambah2.. Alhamdulillah... Thank You ALLAH.. (^_^)

Tp bile kami duduk & discuss ttg masa depan.. bukan utk 1-2thn akan dtg tp  5-10 thn akan dtg, we really think that we need to do sumthing... Sbbnye, bile tgk blk 1-2thn lepas, increment kami takde la byk sgt, infect expenses makin hari makin bertambah... skang ni mostly every family ade 2 biji kereta plg kurang.. so kene pikir psl nk service la, tukar tayar la, insurance & roadtax every year.. sume perlukan duit... 

Pada yg dh beli rumah plak, haaaa... lg byk kene pikir.. nk pasang grill la, nk pasang lampu, kipas bagai.. lom lg pikir nk renovate & decorate rumah plak... cukai pintu, fire bill and all extra bills!!! huwaaaaaaa... semuanye perlukan duit kan... klau nk harapkan income yg kami dpt bulan2 tu rasenye mmg tak cukup la nk cover semua ni... kompem kene berhutang...

Tu lom masuk bab anak lg... skang ni br sorg.. lepas2 ni klau ade rezeki nia dpt adik plak ke kan... hihihihi... haaa... pampers, susu, baju, segala peralatan baby bukannye murah la ni.. stroller skang masing2 tak main la sweet cherry.. paling kurang mac laren.. hehehe... (wpun kami pakai sweet cherry je.. lps ni berangan klau ade baby nk beli mac laren la plak.. teringin!! ekekeke) byk la yg kami pikir...

Ditambah plak skang ni ekin duk jauh dgn hubby.. huhu.. so every month mmg kene ade budget at least twice a month utk hubby ekin blk kltn or ekin & nia gi KL... hurmmm...nk drv makan masa smpai 7-8 hours.. letih klau just blk for weekend.. :( so kenela book flight ticket... Sooo... sbb tu la ekin decide to do some extra work... tak salah kan... tp lps ekin cite sume ni, ade juge yg tanye... 
NAPE BIZ PB?? bukan  bizz lain??
Hehe.. meh nk story lagi.. Actually ekin n hubby ekin berangan nk bukak kedai makan... hubby ekin duk berangan nk bukak restaurant ala-ala kopitiam tu.. sbb dia kate tak byk menu.. senang sbb menu yg ade pun simple2 je... hehehe... tp setelah berpikir panjang & buat research sket2...hehe.. modal yg kami kene keluarkan bukan sket ye... more than 100k!!! 

So... lepas ekin dgr biz plan PB ni & ekin buat comparison dgn biz kedai makan tu mmg byk la bezanye... meh ekin share sket antara comparison nye..

                   KEDAI MKN                                BIZZ PB
                   Modal >100k                               Modal flexible
           Untung bln pertama ??          Untung bulan pertama RM4500
                   Sewa kedai                                                   Sewa Kedai
                  Gaji Pekerja                                                   Gaji Pekerja
                  Bill-bill kedai                               Bill-bill kedai
                  Masa terikat                                 Masa terikat
              Modal stok bulanan                    Modal stok bulanan

Tmbhn lg dlm bizz PB ni keuntungan yg kite akan dpt ialah dr 21%-41%...  Pastu company juge akan bg FOC trip 3x setahun!! Bestnye!!! ade tak company lain yg bg staff melancong for free 3x setahun??? haaaaaaaaaa...

So, it depends on U!! If u think u really want to change your life from BIASA2 to LUAR BIASA... Make a move now.. Don't just wait and see.. Take a first step now!!

Nak dgr details about this bizz?? Do not hesitate to contact me at..
012-2296292 | norasekin@gmail.com

06 September 2011

Sihat Bersama Lactolite


Arini ekin nk share info ttg Nurich Lactolite..
Jom kite bc ye.. ;)


Lacto-lite adalah minuman serbuk yogurt kultur hidup & inulin.

Ianya menggabungkan kebaikan kultur hidup dan inulin utk menjamin kesihatan sistem penghadaman dan badan anda. Ia juga adalah sinbiotik ug menggabungkan kedua-dua probiotik dan prebiotik lalu meningkatkan lagi keberkesanan probiotik. Probiotik = bakteria baik di dalam usus kita. Penting bagi menjamin kesihatan usus. Prebiotik = makanan atau nutrisi yg diperlukan probiotik utk berkembang dan berfungsi dgn baik. KEUNIKAN NURICH LACTO-LITE
~ Tahan terhadap asid perut dan garam hempedu
~ Keupayaan hidup dan mengekalkan aktiviti walaupun ketika disimpan
~ Kebolehan melekat pada sel usus dgn baik
~ Diiktirafkan oleh FDA sebagai GRAS (Generally Recognized as Safe)
~ Tidak mengandungi sebarang herba atau bahan kimia yg bersifat laksatif (julap)
~ Tidak akan menyebabkan kekejangan perut atau cirit-birit.

BAGAIMANA NURICH LACTO-LITE MEMBANTU ANDA?
> menyingkirkan toksin dlm badan
> menggalakkan metabolisme utk mengurangkan berat badan
> menggalakkan pertumbuhan bakteria baik
> membantu dlm penghadaman
> membantu melegakan sembelit
> membantu sintesis vitamin


Selain dari pemakaian PB secara konsisten, tambahan minuman Lactolite ini boleh mempercepatkan lg proses untuk menguruskan badan.. So ape tunggu??
Contact ekin untuk mencuba arini!!
012-2296292


NORMAL PRICE: RM158.00

PROMOSI:

BELI 3 KOTAK NURICH LACTO-LITE FREE SHAKER
(SETIAP KOTAK DENGAN HARGA RM 145.00)

RM 145.00 X 3 = RM 435.00 + FREE POSTAGE
(seluruh malaysia)

@

BELI 1 KOTAK NURICH LACTO-LITE
RM 150.00+ FREE POSTAGE
(seluruh malaysia)

@

1 TRIAL PACK (5 sachets per pack)
RM 32.00 + FREE POSTAGE (seluruh malaysia)

05 September 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri..


Walaupun dh seminggu kite beraya...
Tp ekin nak juge ambil kesempatan bulan Syawal ni utk mengucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
kepada semua kawan2 ekin, pembaca-pembaca blog ekin samada yg ekin kenali or my silent reader.. ;) Terima kasih sbb sudi bc blog ekin yg tak seberapa ni.. ekekeke...
Mohon maaf kalau sepanjang perkenalan kite, ekin ade buat sesiapa tersinggung dgn kata2 atau tulisan ekin... Halalkan makan minum ekin & keluarga ye...
I love uollllsss!!!!!!!!!!!!! (^_^)