28 June 2012

PREMIUM BEAUTIFUL SPECIAL PROMO!!

Salam all.. lame sungguh ekin tak jenguk blog ekin nie...
Sbnrnye ekin masih disini... Hihi..
Cuma agak bz dgn rutin harian n komitment keje yg bertimbun.. 

Anyway.. ekin xnk cite pnjg arini..
Ekin nk buat special promo utk semua sempena kite nk menyambut Bulan Ramadhan n Hari Raye tak lame lagi... Kompem semua nk kelihatan cantik n sihat kan??
Especially pada sesiapa yg dh lame berangan nk dptkan set Premium Beautiful..
 U all boleh dptkan skrg.. Sbb ekin kompem hrga yg ekin twrkan ni mmg plg rendah di pasaran!! hehe... So inilah masanye utk dptkan 1set PB impian anda!!

Feel free to contact ekin utk dptkan special price ye..


012-2296292

21 February 2012

SM/SSM Award

Post ekin yg lps, ekin ade cite psl Anugerah SM/SSM kan??
So ari Sabtu lepas... ekin attend this SM/SSM Award...

The ceremony was soooooo awesome... Theme red+black...
Sume pun comey2.. cantik2... elegent2... make up masing2 sume nye de vasssssssss... ;p Suke berada dlm bizz nie... Sbb byk perkara yg ekin tak pernah terlintas utk capai, now i achieved it... Alhamdulillah... hanya dlm beberapa bulan je ekin dh berada pd level ke-2 dlm bizz ni.. Ade 3 level je lg untuk ekin target.. InsyaAllah..

Ok la.. xnk story pnjg2.. lets the pictures tell the story.. Enjoice!! (^_^)

Smpai2 trus kene queue.. :p




With my beautiful leader ADIBAH KARIMAH:)



My great leader HANIS HAIZI




ALHAMDULILLAH..
Syukur ekin dipertemukan dgn bizz nie..
Bizz yg bg ekin mmg mudah dan memberi ganjaran yg hebat!!
Although ekin involved in this bizz part time, but i'm really satisfied with what i have achieved..

MY NEXT TARGET..
* DSM/DDM in this year*
*generate more and more SIDE income (5 figure!!)*
* qualify to Guang Zhou and bring along my bizz partner*

TQ Adibah for your guidance..I will follow your steps!!!


Knowing is NOT ENOUGH.. we MUST apply..
Willing is NOT ENOUGH... we MUST do...

(Johann Wolfgang von Goethe)



EKIN
012-2296292|norasekin@gmail.com

15 February 2012

Premium Beautiful & Pregnancy

Arini ekin nk cite about the significance between Premium Beautiful corset and pregnancy.. Of course all married couple pastinya mengimpikan cahaya mata and zuriat sendiri kan?? Anak melambangkan kasih sayang antara suami dan isteri dan menambah keserian sesebuah rumah tangga..


Memang manusia hanya merancang.. dan ALLAH yang menentukan.. tp pada pihak kita sebagai insan & khalifah di muka bumi ni, tak salah sekiranye kite berusaha dan ikhtiar, pasti ade hasilnya... betul tak??? (^_^)


Bagi ekin, pregnancy moment mmg sgt2 best.. Wpun ramai wanita yg mengalami pelbagai alahan sepanjang trimester pertama, tp bg ekin itulah keistimewaan yg ALLAH bg kepada wanita... kekuatan dan kesabaran seorang wanita mmg terserlah sepanjang mengandungkan baby selama 9 bulan... Trimester terakhir, pastinya setiap wanita akan merasa lebih teruja.. wpun waktu tu kdg2 kaki pun dh tak larat nk jln tp at that moment, baby dh start to kick & pusing2 bagai... hehe.. memang satu perasaan yg tak dpt digambarkan... i really miss that moment.. ;p


So kt cni ekin nk share keistimewaan Premium Beautiful corset yg telah terbukti dapat membantu para wanita yg sedang berusaha utk conceive baby..

Macam mana PB corset membantu wanita untuk hamil??

  1. Menstabilkan kedudukan rahim supaya rahim berada di posisi yg sepatutnya dan akan bersedia untuk proses kehamilan.
  2. Melancarkan darah ke seluruh bhgn tubuh dan ini dapat membantu meningkatkan tahap kesuburan.
  3. Masalah berat bdn samada terlalu gemuk atau terlalu kurus juga merupakan penyebab wanita sukar untuk hamil. Maka dengan pemakaian PB corset, dpt membantu menyelesaikan masalah berat bdn yg berlebihan mahupun berat bdn yg terlalu kurang.
Selain dari pemakaian PB corset secara consistent, pengambilan Herba Maharani juga dapat membantu untuk:

  1. Membantu tambah darah
  2. Menguatkan otot rahim
  3. Mengawal atur peredaran haid
  4. Merawat senggugut
  5. Merawat keputihan
  6. Merangsang hormon estrogen, progrestrone and androgen bagi membahagiakan hubungan suami isteri.


Kepada wanita2 di luar sana, jgn cepat berputus asa.. Berusaha dan berikhtiarlah.. Sesungguhnya Allah mengetahui apa yg terbaik buat kita...

*bulatnye ekin dulu kan.. hehehe*

Contact ekin for details

EKIN
012-2296292
norasekin@gmail.com

13 February 2012

TQ ALLAH...

Alhamdulillah.. ekin bersyukur sgt2...
Allah dh buka pintu rezeki ekin...
Betullah kan ape yg terjadi pasti ade hikmah dari-NYA..

Actually arini ekin nk cite pasal MAJLIS PENGANUGERAHAN SM/SSM yang akan berlangsung this weekend 18/02/2012.. Ape kene mengena majlis ni dgn ekin?? hehe..
Ekin salah seorg yang akan naik pentas utk terima anugerah nie!! ekin dpt naik stage utk terima both level.. SM & SSM at the same time!! ALHAMDULILLAH.. syukur!!

Klau nk tau, ekin sbnrnye wktu sblm join biz ni mmg ade rase takut2, ragu2, n mcm2 feeling lg la.. Tp ekin pasang satu niat je.. ekin nk ubah kehidupan ke arah yg lebih baik dan lebih senang... So ekin bulatkan hati dan join this bizz... Tq sgt2 pada bizz partner ekin yg hebat2 Dibah and Hanis sbb byk bg guide kt ekin.. tak pernah putus asa bimbing dan ajar ekin step by step cara utk buat bizz ni... dan yg penting kene ISTIQAMAH.. dlm ape yg kite lakukan mesti berterusan.. tak boleh cepat putus asa.. pasti ade rezeki utk org yg berusaha...

Bayangkan dgn kesibukan ekin tgh wat research, ditambah plak teaching load, ekin still bleh buat bizz ni..Sbb bizz di hujung jari je.. tak perlu spend masa 8 hours.. u just need 1-2 hours a day pun dh cukup.. Siapa2 pun boleh buat this bizz.. Believe it!!

Lets join us in this beautiful business!! U wouldn't regret!!

EKIN

012-22956292
norasekin@gmail.com



07 February 2012

New Spirit!! Here I come!! ;D

Bgn pg td, ekin rase mcm takde mood sgt2.. mls nk gi kije.. huhu.. sebenarnye rase sedih lg sbb kes kecurian last week.. :( even smlm pun ramai kwn2 opis yg tegur, ckp ekin nmpk tak bermaya, lesu, cengkung, serabut, comot!! hahaha... ye la.. bile ekin nk gune BESTA jer, teringat blk kes tu.. bile ekin nk online tru iphone, trus sedih.. no more online tru phone.. huwaaaaaaaa.... (T_T)

Tp hubby ekin bg kate2 semangat pg td.. "by jgn malas2... kene kuat semangat!!".. hurmm... wpun pun kate2 hubby ekin tu simple aje tp mmg dh suntik semangat kt ekin.. hehe... oleh itu, ekin skang dh bersemangat.. buang segala yg keruh... hehe... ekin akan cube lupekan segala perkara yg buat ekin sedih.. ekin nk happy2 aje skang ni... (^_^)

Alhamdulillah.. pg td ekin dpt email dr sorg customer fr Bristol.. mmg dh lame berminat nk pakai PB corset.. and dia dh nk blk msia minggu dpn n decide nk jumpe ekin... hurmmm.... Alhamdulillah, tru online bizz ni, ekin tak perlu nk iklan lebih2.. customer yg akan cari kite... Sbb mmg dah terbukti Premium Beautiful corset ni bukan saje untuk beauty but its really good to ensure a good health.. Sooooo.. Jom kite sama2 sihat, cantik & anggun!!



Haa... pada sesiapa yg berminat utk tahu lebih lanjut ttg biz ekin ni, jgn malu2, jgn segan2.. contact je ekin.. ekin akan cite dr A-Z... the best part dlm biz ni, 1st bonus trus RM4500!! n bulan2 berikutnye mmg kompem 4 fig income u all akan dpt... just imagine klau u all simpan RM20k dlm asb, bonus tahunan u all dpt pun takkan sampai rm4500 kan?? tp tru this biz, bulan pertama jer trus dpt RM4500!! tak nak?? rugi sgt2!! Plus+++ u all leh pakai PB corset for FREE!! tak nak juge?? rugi sgt2!! hehehe...



Plus+++++, u all leh join FOC trip 3 times a year!!! haaa... mmg best sgt2 kan???
This coming Jun, company akan bg free trip to Guangzhou the most fascinating place in China!! Bestnye klau dpt shopping kat sane!! Sbb just bwk body & money for shopping jer!! the rest semua nye FREE!!! Nk tau details?? contact ekin ye!!

Nice place kan!! Awesome!!


Shopping time!! cant wait!!

These places must be in our list during the FOC trip!!

norasekin@gmail.com
012-2296292


06 February 2012

Kisah sedih ekin... :(

Assalamaualaikum all...
Post yg lepas ekin bgtau nk update pasal birthday boy kan???
Tp nmpknye ekin tak dpt update sbb sume pict psl birthday boy ade dlm iphone ekin yg dh ilang... papepun i love u my hubby.. sorry sbb xdpt dedicate special post about your birthday... huwaaaaaaaaaaaaaa... (T_T)

Pada yg tak tau story lagi... ekin nk cite ni... hukhukhuk... :(
Ari khamis mlm jum lepas which is 2/2/2012 mlm, umah umi ekin kene pecah masuk.. :(
Actually mlm tu ekin n nia tertido dpn tv.. Umi, abh, izzati (anak sedara ekin), adik aim semua tdo dlm blk masing2... ekin duk melayan nia tgk tv last2 we all tertido dpn tv.. selalunye, ekin akan terjaga juge around 12-1am n akan masuk dlm blk.. tp mlm tu mmg ekin tak terjaga langsung.. ;(

Pastu kul 5.30am umi bgn nk solat.. ekin dgr umi duk bising ckp nape la ekin tdo kt luar tak lapik tilam.. pastu tetibe umi dtg kejut ekin sbb umi kate pintu almari blk ekin terbuka.. umi mmg fobia klau bgn pg2 tgk pintu almari terbuka/ lgsir terbuka.. so ekin pun bgn la...
Bila ekin check dlm almari ekin tu, mmg duit cash nia yg ekin selit dlm almari tu which is about rm1100 dh xde.. pastu brg kemas ekin (gelang, gelang kaki, cincin 2bentuk, subang) semuanye hilang... ekin tgk plak duit dlm purse ekin yg ekin br kuar about rm300 pun ilang juge...pastu tepon nokia n97 yg ekin dah tak pakai but still in good condition pun xde gak skali dgn charger2 nye.. :( sedihnye ya Allah... Rase mcm nk terduduk time tu... umi kate telefon umi, abh n izzati yg tgh charge kt ruang tamu pun ilang... pastu ekin pun cari2 la iphone ekin kt tmpt ekin tdo mmg xde... dgn charger skali hilang... YA ALLAH.. beratnye ujian Mu.. rase nk nangis tp air mata tak terkeluar...

Terkedu ekin... mmg boleh dikatekan semua brg yg berharga dlm blk ekin hilang... but cincin kawen n cincin bertunang ekin tak hilang.. mybe sbb emas putih so pencuri tu tak amik.. gelang yg ekin pakai pun dia x amik... nasib baik la pencuri tu tak ape2kan ekin n nia.. sbb mmg dia dtg dkt tmpt ekin n nia tdo utk amik iphone ekin...

Dlm kul 8am tu abh ajak ekin wat report polis.. time tu tetibe ekin teringat plak kamus BESTA yg ekin lom bis byr lg installment nye.. hrga about rm1400... ekin letak dlm beg laptop ekin... check2 mmg hilang juge sekali dgn charger2 nye... :( pastu ekin nk amik jeans levis nk pakai kuar gi balai... pun xde juge... byknye pencuri tu amik brg ekin.... bile buat anggaran brg2 yg hilang about rm10k!! :(

Ekin takkan halalkan dunia akhirat ape yg pencuri tu amik dr ekin... ekin takkan maafkan pencuri tu smpai bile2.. (T_T) xleh tulis dah.. ekin nk nangis...


02 February 2012

It has been a long time...

Lamenye ekin tak menulis dlm blog kesayangan ekin nie...
Bukan ekin nak tinggalkan trus blog ni tp disebabkan kesibukan yg amat sgt.. ;(

Actually ekin kene stat teaching week ke 6 dlm minggu lecture... So ekin terpaksa cover sume chapter which is about 14 chap dlm masa 7-8 weeks.. mmg mencabar sungguh... ekin terpaksa buat extra class and consultation dgn students menyebabkan ekin tak sempat nk bukak blog.. huhu..

Ditambah plak research ekin yg skang ni berada dlm stage yg memerlukan ekin spend more time to contact people especially respondents to set an interview and sent questionnaire..
So maafkan ekin ye sbb lame tak menulis..

In Nov last year ekin siapkan satu paper utk conference.. Alhamdulillah paper ekin accepted utk presentation.. So last month ekin bz plak settlekan segala urusan untuk gi present paper tu.. Actually klau buat kt Msia should be no prob kot.. Tp disebabkan conference tu kt Abu Dhabi, UAE.. so sgt byk perkara yg perlu disettlekan..

Actually wktu nk gi sane ekin tak berape sihat.. huhu.. ekin sakit gigi... :( ekin nk cabut gigi geraham bongsu ekin tu tp dentist tak kasi sbb ekin tgh sakit.. so dia bg antibiotik aje.. bile dlm flight, when achieved certain level tu, rase mcm nk mengerang je kesakitan.. huwaaaaaaaaaa... dentist tu mmg ade ckp kaitan ttg pressure dgn saraf kt gigi... mmg menahan aje la ekin.. smpai mengalir air mata nie ha.. ;( di tambah plak ekin tak bwk breast pump.. hamik la.. sakit berganda2.. huwaaaaaaaaa... so senyuman dlm pict2 ekin ni mmg senyuman dlm sakit la ni.. kihkihkih.. Tp pape pun syukur Alhamdulillah sume berjalan lancar.. :) Here are some of the pictures wktu ekin gi sane.. Enjoice!! :)



Sampai abu dhabi on 15/01 around 11pm.. pastu tido kt surau jer dlu.. 16/01 tu subuh2 br kuar cr teksi gi hotel.. hihi..

Lepas check in kt Hotel Park Rotana (tempat conference berlgsg) ekin trus kuar jln2 sbb sehari je ade utk kuar jln2.. esok tu trus stat conference for 2 days..

Grand Mosque.. Mmg sgt sgt sgt cantik.. Tp kene make sure pakai abaya wktu nk amik gmbr dlm Majlis ni.. if not ade pak arab yg akan dtg amik camera kite n delete sume pict yang tak pakai abaya tu... huuhh.. rude sungguh cara dorg kat sane.. klau iye pun ckp la elok2 kan.. or letak la notice board ke info ke..isk isk...

Cuaca kat sane nmpk mcm pns tp sebenarnye sejuk.. Sampai kering2 n gatal2 kulit ekin.. huhuhu.. tambah lg penyakit.. ;p


17/01 conference dh stat.. tp hr 1st ni ekin gi tgk org present je coz session ekin on the 2nd day.. :)

18/01 ekin present exactly lepas lunch.. around 1.30pm.. lepas present rase lega sgt2.. n lps abis session ekin tu ade sorg Assoc Prof fr one university ni interested dgn topic ekin.. and he decided to publish my paper in their university journal.. Alhamdulillah.. Aminnn... TQ ALLAH permudahkan segala urusanku.. (^_^) Sijil ni disampaikan oleh organizer conference Dr Baker Ahmad Alserhan Ass. Prof from UAE University.. sgt sporting Dr Baker ni..

Around 5pm we all dh gerak blk Hotel Paragon.. berdepan dgn hotel tu ade Madinat Shopping Centre.. mmg jln kaki je.. disebabkan mlm tu ekin trus nk blk, so we all gi la shopping sket souvenir kt sini.. kul 9pm dh gerak gi airport..

Dah nak blk dh.. rindu kt nia.. rindu kt en.cuami... ;p

Ok.. tu je la pict ekin nk kongsi.. Nnti ade update pasal Birthday Boy plak.. hehehe..

18 October 2011

Sarang yang Berisi




Hihi.. title tak agak2 plak kan...
Kihkihkih...sarang ape yg berisi tu?? ;p
Hihihi... Blog ni la...Lame sungguh ekin tak update.. Dh bersarang dh...
Tp dlm sarang tu ade isi.. nnti ekin cite.. hihi...
Actually ekin teramat la bz skang ni...
sbb semester dh stat, means class pun dh stat.. bile dah ade klas, masa pun dh makin kurang.. di tambah plak bile ade free time aje trus tgk research plak.. hukhuk.. mmg nak nangis juge la dibuatnye... tp ekin pgg kate2 org2 dulu.. "bukan senang nk senang".. hehe... sbb tu juge la ekin masih kuat.. InsyaAllah... usaha kite hari ini pasti membuahkan hasil yg lumayan di masa akan dtg.. betul tak??? echeceheee.. berfalsafah plak.. ;p


Hurmmmmm... last week ekin gi kursus kt Langkawi..dekat 5 hari juge.. mula2 nk gi tu mcm2 perasaan ade.. 1st- risau sbb nk kene tinggal nia.. risau sgt sbb nia still full bf.. tak leh nk imagine camne nia nk minum susu if i'm not around... 2nd- sbb xde geng langsung nk gi kursus tu.. klau ade yg kenal pun tak rapat sgt... 3rd- sbb dgr kursus ni mmg strict & penuh dgn activity stat fr 5am-12am... hohoho...Mula2 mmg ekin dh decide nak mintak postpone tarikh lain.. tp bile discuss dgn en.cuami & umi & abh.. sume ckp gi aje la.. if not nnti2 kene gi juge kursus ni.. sbb mmg wajib pun kan... so setelah 2 hr berpikir ekin pun decide utk gi aje kursus tu.. dlm hati tuhan aje yg tau... paling tak syok bile nk tinggal nia... adoyai... nk nangis ekin, tp control aje... ;p

Tapi.......... lepas abis kursus.. ekin HAPPY sgt2...
1st- sbb nia skang dh pandai minum susu tru bottle.. wpun nia tak minum susu yg ekin pump, tp ekin dh prepare susu soya utk nia... so skang nia dah x exclusive BF la.. :( sedih tp takpela.. ekin rase satu pencapaian yg bagus juge bile ekin dpt full BF nia untill umur nia 1 tahun 7 bln.. but untill now, nia still bf lg bile ekin blk fr opis & mlm2... just siang dia dh minum juge susu soya (isomil)..

2nd- happy sebab dpt ramai kenalan baru.. br la ekin skang ni tak rase duk sorg2 kt uni ni... hihi.. if not rase mcm bosan sbb xde geng.. lps blk kursus ni ekin dh ade geng yg sekepala.. hehehe.. syiokkkk.. ;p

3rd- kursus yg sgt2 best sbb dpt byk info & at the same time ade masa utk shopping.. hahaha... dan activity nye takde la full & strict sgt .. leisure and enjoy... di smping dpt gain knowledge, ekin dpt juge kwn baru and jln2 kt tempat honeymoon ku dulu.. kihkihkih... ;p

Pastu yg best juge, blk aje dr kurus, check acc bank.. waaaaaaaaaaa.. bonus bizz dh masuk!!!! weeeeeeeeeee.... Alhamdulillah.. leh la cover shopping ekin kt langkawi tu.. ;p wpun ekin duk berkursus tu, ramai juge yg contact tanye pasal PB & lactolite... weeeeeeee... Alhamdulillah... bizz ni mmg mudah.. wpun di mana kite berada, bizz still bleh on...ekin tgh uruskan 2 set PB utk dihantar pd customer & beberapa kotak lactolite utk customer yg dh mmg consistently consume lactolite nie... Alhamdulillah.. sape2 yg dh cube pasti nk lg.. hihihi..




Psttt!! Lactolite ni mmg best tau.. ekin dh try... minum mlm sblm tido, esok pg2 trus membuang ape2 yg patut.. perut mmg kempis and no more spare tyre.... hehehe... sape2 nk cube leh contact ekin ye... trial pack also available... (^_^)


Ok la.. until we meet again...
(^_^)




29 September 2011

My New Bizz Partner!!


Introducing my new family member a.k.a bizz partner... hihihi...
Kak Husna!!! (^_^)


Actually k.husna br je call ekin last 2 weeks and we all trus set utk jumpe kt Pengkalan Chepa... K.husna ni suri rumah & ade bizz kecil-kecilan katenye.. Hihi.. Kecik je orgnye tp semangat mmg kuat.. klau tgk dia tak nmpk mcm dh ade 2 org anak... ;p bile ekin cite bizz plan ni, dia trus bersemangat nk join!! Mmg dh tak toleh belakang dh... Trus moving forward jer!! She really can see the future in this bizz.. Alhamdulillah.. :)
Dgn berada di bwh group CDM Hanis dan DSM Dibah yg sememangnye leader yg hebat2 ni, kite juge akan sentiasa jd hebat dan berada di atas!!! Sooooooooooo.....
Lets join our group!! U wouldn't regret!!

Pada sesiapa yg duk area Pengkalan Chepa or Kota Bharu yg nak pakai Premium Beautiful corset or nak tau pasal bizz PB ni, cpt2 contact Husna 019-9583377..
Set2 PB still hot from the oven!!!

FREE trying, FREE fitting, FREE consultation (",)

Last called utk sesape yg nak dpt 1st income rm4500!! Hurry up!!!



Or if u need further assistant, do not hesitate to contact me at

norasekin@gmail.com|012-2296292

luv -ekin-

28 September 2011

Ordinary vs Extra Ordinary

Lamenye ekin tak update blog.. Huhu.. Bz dgn research + tgh wat paper utk conference juge.. huhuhu... Tp tgh2 duk perah otak ni, tetibe terlintas plak nk update blog during lunch hour ni.. hehe.. actually ekin ade terbaca status kwn ekin ni last 2 weeks kot.. suke sgt smpai arini ekin teringat2.. hihihihi... Really love to share this little advise from a friend of mine... Lets read!!
"zaman anak dara ke, zaman bertunang ker, zaman berdua, bertiga, berempat atau bersepuluh.. semua nya pasti berbeda.Enjoy lah setiap zaman itu dan jgn sekali-kali cuba ke fasa lain cuma kerana tekanan orang lain.. kerana setiap zaman itu akan memberi cabaran yang berbeza dan yang pasti.. lazimnya kita tidak boleh kembali ke fasa terdahulu setelah melangkah ke fasa baru... so enjoy dengan nikmat-Nya di setiap fasa dengan penuh syukur!" -MAS AYU DIANA-
Renung-renungkan ye.. hehehe..


Actually entry ekin kali ni ade la juge berkait sket2 dgn kate2 kwn ekin kt ats.. hihi.. bile ekin renung blk fasa2 yg pernah ekin lalui sebelum ni, mmg pengalaman yg berbeza-beza dan yang pasti setiap fasa ni ade dugaan and cabaran yang pelbagai..
Cerita pasal dugaan dan cabaran mmg byk yg leh dikongsikan kt cini..

STAGE 1

Bila bertunang, mmg hati tu mula2 berbunga2 je.. hehe.. happy la kan..bakal jd milik org yg kite syg..;p tp tak kurang juge cabarannye.. especially bile tgh nk buat persiapan perkahwinan.. waktu ni la kite start kene consider keinginan 2-2 belah pihak.. kene jg hati keluarga juge.. cite psl duit plak jgn ckp la.. simpanan zaman bujang mmg leh katekan abis utk persiapan perkahwinan... huhu.. :(

STAGE 2

Bile dh berkahwin plak... happy mmg happy.. enjoy mmg enjoy.. especially bile dh leh duduk serumah sebumbung dgn org yg kite syg.. tiap2 hari leh jumpe.. klau nk kuar mlm pun tak yah pikir nk blk awal.. nk tgk midnight movie pun no problemo.. hihihi.. tp dlm happy tu cabaran kompem ade.. time ni planning dh kene stat buat.. nk buat simpanan, nk byr house loan, car loan, study loan, pastu kene ade buget expenses utk brg rumah, mkn pakai isteri, bill utilities, dll la... pada pasangan yg buat loan utk kawen.. haaa.. kene juge pikir utk byr blk personal loan tu... sumenye nk settle gunekan fixed income yg satu tu..

STAGE 3

Di tambah pula if pasangan dh bersedia utk menimang chy mata.. so buget dh kene ade juge utk wife yg pregnant.. kos rwtn utk ibu yg pregnant pun bukan sket.. sekali gi scan paling kurang rm50-60.. lom masuk gi check up every month tu.. klau nasib baik company cover, ok la.. klau company tak cover? kene byr sendiri.. pastu bile wife dh masuk 5-6 bulan pregnant sume baju2 dh takleh nk pakai.. kene beli baju2 pregnant, seluar pregnant, segala2 yg berkaitan dgn pregnant lady bukan murah ye zaman skang.. kos nk bersalin pun kene consider juge.. sbb majority skang bersalin kt private hospital.. range dlm rm1700-2400 klau bersalin normal.. dibuatnye kene operate last2 min, kos trus melonjak jd more than rm5000!! Pastu kene sediakan persiapan utk baby... same juge, segala brg2 baby pun really costly zaman skang.. klau full BF alhamdulillah.. leh jimat almost rm150 kot (tak tau bape RM hrga susu sbb baby ekin full BF.. hihi) monthly utk susu.. diapers & segala peralatan baby lg... lom masuk lg cost utk baby sitter/nursery... haaaaaaaa... pnjg plak citenye nnti kan... ;p

Waktu ni mula la kite pikir mcm2 kan... hihihi... klau nk harapkan fixed income yg kite dpt every month, insyaAllah mmg bleh survive.. tp bleh tak kite enjoy??? zaman bujang or zaman ber2 kite tak kisah sgt klau nk tgk movie 3-4 kali sebulan, mkn ice cream hagen daz ke baskin robbin ke yg one scoop smpai RM15.. tp bile dh ade family ni, every single thing kene control and buget.. sbb klau terlebih spend, hujung bln dh semput dh duit dlm tgn... ;p Most of us, tersentak bile dh ade pd stage yg ke-3.. time ni mula la kite tercari2 how to make sure kite leh survive in future kan... hurmmm... pada ekin, kite still belum terlambat klau tersedar pd stage yg ke-3 ni... at least we've shown that we alert on how it's goin to be after this right??? so its depends on u.. byk cabang rezeki kt luar sane.. it just u are the one who need to take the first step to change...
Alhamdulillah.. ekin dh jumpe cara yg ekin percaya one fine day, i'll achieved my personal target to earned more than rm40k monthly.. InsyaAllah.. with all the support from hubby, family, and of course my leader dibah and hanis i believed i can earned that much with this bizz.. 4 figure income i've already achieved!! Next target is 5 figure... InsyaAllah... :)
For those yg berminat nk tau lebih details, just drop your comment or contact ekin.. I'm willing to share with all of u out there.. Lets us change our life from
ORDINARY to EXTRA ORDINARY!!

norasekin@gmail.com | 012-2296292

luv -ekin-